Nytt namn på bloggen

Mycket nytt att lära sig när man börjar blogga. Och det tar väl ett tag innan jag har kommit underfund med allting. Men en sak som jag lärt mig är att det är bra att ha en blogg som har samma namn som i webadressen. Och att hitta ett relevant namn, där det finns en adress som är ledig visade sig vara lättare sagt än gjort. Men nu har jag hittat på ett nytt namn, som jag är nöjd med. Fru FIRA. FIRA anspelar såklart på begreppet FIRE, Financial Independance Retire Early. Men jag vet att många som eftersträvar ekonomisk frihet inte nödvändigtvis tänker att det betyder att man vill sluta jobba. Stämmer med mina egna funderingar. Så någon myntade begreppet FIRA - Financial Independance Retire Anytime. Passar bättre på mig. Dessutom är jag en fru. Och jag gillar, och är ganska bra på, att fira saker, tycker att det är viktigt. Uppmärksamma små och stora glädjeämnen och framgångar. Så nu är jag Fru FIRA. 

(Lyckades inte döpa om min gamla blogg, så fick skapa en ny, och så fick jag föra över de inlägg jag gjort hittills).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det där med FIRE...

Köper tid, investerar i hälsa och välmående

Bra och lite sämre nyheter