Köper tid, investerar i hälsa och välmående

Den här helgen är min första långhelg som deltidstjänstledig. Och det känns så bra. Vilken fantastisk idé! Jag kommer framöver att vara ledig varnnan fredag och varannan måndag, vilket gör att jag nu bara har 4-dagars arbetsveckor och varannan helg blir en långhelg. Och den här helgen njuter jag som sagt av min första egenfinansierade långhelg. I fredags njöt jag av sovmorgon och långfrukost. Sedan blev det en promenad i höstsolen till gymmet, för en timmes tuff styrketräning och därefter dusch och bastu utan stress. Skönt också att vara på gymmet på en tid när det är väldigt lugnt - för att de flesta andra är på jobbet. Det blev en god salladslunch framför ett avsnitt av en serie jag börjat följa. Och hann också städa lite innan familjen kom hem. Igår blev det en heldag med en av sönerna som tävlade på annan ort. Och jag tycker det är så roligt. Men det tar på krafterna att vara bort från tidig morgon till sen kväll. Och så mycket lättare det blir att orka med sådana dagar när det finns lite fler dagar på helgerna, så att man också hinner återhämta sig innan det är dags att jobba igen.

Det känns så rätt, att betala för det jag, och min man, identifierat som det allra viktigaste - tid. Mer tid att göra det vi vill. Hinna och orka med det. Och det vi sätter väldigt högt, och vill lägga mycket tid på är träning. För att det är roligt, och så bra för kropp och själ. Och när man springer i ekorrhjulet, och det är fullt upp med jobb och vardagens måsten är det inte alltid lätt att hinna och orka med. Även om vi båda prioriterar det, och jämfört med de flesta andra så tränar vi mycket mer. Men jag skulle gärna vilja träna mer än jag gör. Och nu finns det möjlighet till det. Den frihet vi köper oss, leder då till investeringar i hälsa och välmående. Ni fattar vad bra va!?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det där med FIRE...

Bra och lite sämre nyheter