Bra och lite sämre nyheter

Vaknade och såg trevliga notiser på telefonen om utdelningar från Tele 2 idag. Alltid lika trevligt! Den största på lite drygt 7 300 kr. Anledningen att det är flera olika utdelningar är att vi har Tele 2 på 2 olika ISKer, och sen är det på ett av barnens konton och på min IPS tror jag - ja, jag har en sådan...

Men sedan hade också Herr FIRA skickat en länk till ett inlägg som Kronan till miljonen skrev igår https://www.kronantillmiljonen.se/kunskap/varfor-det-inte-gar-att-handla-bdcer-hos-avanza/. Om att man inte längre kan handla BDCer (Buisness Development Companies) på Avanza. Och det omfattar ett av mina favoritinnehav, som jag skrev om igår, Gladstone Investment. Det verkar dock som att den fortfarande går att handla på Nordnet, men det känns ju inte bra det här. Irriterande! Vi får försöka fylla på lite medan det fortfarande går...

Kommentarer

  1. Och det visade sig ju sen att Gladstone inte heller går att handla på Nordnet. Så tråkigt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det där med FIRE...

Köper tid, investerar i hälsa och välmående