Dags att ta första steget mot ett friare liv

Igår var det första oktober. Och på ett sätt var det en stor dag, även om jag inte märkte något av det då. Och det kommer att dröja till nästa vecka innan jag gör det. Men det är iaf en milstolpe att jag nu gör en förändring mot ett liv med lite större frihet. Det som har varit målet med sparandet och investerandet. Jag köper mig mer tid kan man säga. Tid som inte tillbringas med att jobba. Tid att bara vara. Tid att träna. Tid att njuta. Mindre stress. Mer luft i livet. Mindre känsla av springa i ekorrhjulet.

Från och med nu kommer jag att gå ner i arbetstid och jobba 80%. Jag kommer att vara ledig varannan måndag och varannan fredag. Så bara fyradagars veckor framöver. Och varannan helg blir en långhelg (4 dagar). Det känns helt underbart! Och så rätt. Tror att det kommer att göra stor skillnad i mitt liv. Ska bli spännande att se hur jag upplever det. Kanske vill jag på sikt jobba ännu mindre, we'll see!


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det där med FIRE...

Köper tid, investerar i hälsa och välmående

Bra och lite sämre nyheter